RECENZE: DUNKERK

Letošní filmová pecka roku dorazila do kin a my vám přinášíme podrobné zhodnocení z Nolanova nového vlečného filmu.

Nejočekávanější film tohoto roku Dunkerk od režiséra Christophera Nolana (The Dark Knight, Interstellar) je tu. Od filmu se očekávalo že ponese kvalitu Nolanových filmu. A to se také stalo. Film jako takový působí v celku pěkně, ale…  Ano je to tu oné “Ale”.

dunkirk 01

Film už na začátku přináší akci kde se pár Anglických vojáků snaží dostat z oblasti německých vojsk, do své oblasti. Však né všem se to podaří. A máme tu hlavní postavu, tedy jediný voják, který toto přežije a dostane se na stranu kterou mají v rukou Angličané. Ona hlavní postava dojde až na pláž, kde už čeká přes 300 tisíc vojáků na odvoz. Samozřejmě první, kteří odplují, což je vlastně paradox protože vlastně ani neodplují, jsou zranění, a vysoce postavení generálové. Ostatní si musí počkat na další lodě.

Film byl rozdělen do jakých si  tří dějových linií, kdy se všechny tři na konci filmu sešli do hromady. Máme tu dějovou linii z pláže v Dukirku, dále pak linii ze vzduchu kde se letka snaží zneškodnit všechny nepřátelské letadla, které bombardují lodě Angličanů, a také lidi na pláži v Dunkirku. No a pak tu máme poslední dějovou linku, která se odehrává na malé lodi, kde obyčejní lidé z Anglie neváhají a plují na pomoc svým vojákům do Francie.

dunkirk 02

No to bylo takové menší shrnutí příběhové části, ale pojďme se vrátit k tomu “Ale…”  o kterém jsem mluvil na začátku. U Nolonových filmu je také známo že Mr. Nolan má rád netradiční způsob vyprávění příběhu, a to tomuto příběhu trochu zavařilo. Možná jsem jediný, ale způsob vyprávění, kdy se vrátíte trochu v čase a příběh se odehrává znova akorát z pohledu jiné postavy, mi prostě nesedí. Mám radši kdy děj jde postupně po dějové lince. To v tomto případě nebylo.  Na konec musíme pochválit také Nolanova dvorního skladatele Hanse Zimmra, který i protentokrát odvedl skvělou práci.

VERDIKT:

Tento film nebude jistě pro každého,  ale doporučuji si na něj zajít. Sice styl vyprávění působí chaoticky a prakticky se dozvíte nic blízkého o postavách ale film s hudebním doprovodem od Hanse Zimmera je ve výsledku nádherný.

HODNOCENÍ

4,5/5

Režie:

Christopher Nolan

Scénář:

Christopher Nolan

Kamera:

Hoyte Van Hoytema

Hudba:

Hans Zimmer

Hrají:

Tom Hardy, Cillian Murphy, Kenneth Branagh, Mark Rylance, Harry Styles, Aneurin Barnard, Jack Lowden, Fionn Whitehead, Will Attenborough, James D’Arcy, Brian Vernel, Barry Keoghan, Elliott Tittensor, Charley Palmer Rothwell, Adam Long, Bobby Lockwood, Damien Bonnard, Jochum ten Haaf, Tom Glynn-Carney, Michael Caine

PŘIPOJTE SE DO DISKUZE NA TÉMA: